› Indoor

White Indica (Ceres Seeds) :: StrainReview :: Indoor

Plant-Profile about White Indica (by Ceres Seeds)

This Plant-Profile is a individual expression by , uploaded at the 13.07.2012.

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 78 an 92 days (Average: 85 days.)
Growth Behavior
Stretch
Slowly
Side Branches
a lot of; slightly above average length as well as ordinary strong and vigorous.
The plants of this Cannabis-Strain...
...need place and should not be placed close together.
...do not need much care.
...are not very tolerant to over- or under-fertilization.
...need much fertilizer.
...looks and grow more like a Sativa.
...need a lot of room upward.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is great.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is very good.
Bud Structure
The dried buds are ordinary compact.
Strength / Lasting Effect
The weed affects middle-high to high.
Tolerance Built
slow to average tolerance education.

Taste / Flavour

The taste / flavour of this variety recalls onto / is
Sour
Citrus
Lemon Grass
Acidic
Spicy
Hot
Mint
Herbs
Sage
Microbiological
Musky
Wood

General Impression

White Indica (Ceres Seeds)
(Indoor)

is all together a quite good strain
(On average 7 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

cega30 says

Schwer zu beschreibende Sorte,also von den Breederangaben stimmte bei mir ja mal so überhaupt garnichts.
Ich wollte sie probieren weil sie angeblich eine Indica,mit kurzer Blühzeit und super Ertrag ist.
Der Wuchs war von beginn an total Sativatypisch,ich hatte noch gleichzeitig White Rhino am Start und unterschiedlicher konnten die Pflanzen kaum sein.
Schmale Blätter bei gestrecktem Wuchs und sehr langen Internodienabständen,nach einleitung der Blüte legten sie einen Wahnsinnsstretch hin und wollten nicht mehr aufhören zu wachsen.Die Blüten entwickelten sich auch nur sehr langsam,aber dafür wirklich mächtig.
Doch bei einer ungefähren Blütezeit von 84 Tagen hat das Teil dann nicht einmal annährend halten können was der Breeder versprach.
Wenn ich es nicht besser wüsste hätte ich gedacht es wurde die Sorte vertauscht oder so.Das Weed riecht und schmeckt sehr streng wie irgendetwas richtung Haze,stark nach Weihrauch.
Jedenfalls würde das auch die Blütezeit erklären.

Fazit:
Durchaus ein guter Strain,doch nicht unbedingt was man erwartet.Vielleicht hatte ich einfach Pech und extreme Sativaphänos erwischt!
Blütezeit ca 11-12 Wochen
Ertrag Bombe !!!(die angegeben 1g/Watt sind definitiv leicht zu realisieren)
Geruch/Geschmack,..ganz OK wenn man Haze mag....
(13.07.2012, 13:47)