› Indoor

Sterling Haze (Sativa Seedbank) :: StrainReview :: Indoor

Plant-Profile about Sterling Haze (by Sativa Seedbank)

This Plant-Profile is a individual expression by , uploaded at the 12.02.2013.

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 60 an 70 days (Average: 65 days.)
Stretch after the initiation of flowering
±400 Percent
Initiation of flowering onto around 20 cm. - Final Height onto around 100 cm.
Growth Behavior
Lanky
The plants of this Cannabis-Strain...
...need place and should not be placed close together.
...do not need much care.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...are tolerant of temperature fluctuations.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is high.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is very good.
Bud Structure
The dried buds are hard and compact.
Strength / Lasting Effect
The weed is very strong and long lasting.
Tolerance Built
very slow tolerance education.

Aroma / Smell

The aroma / smell of this variety recalls onto / is
Sweet
Fruity
Tropical
Passion Fruit
Sour
Citrus
Lemon
Lime

General Impression

Sterling Haze (Sativa Seedbank)
(Indoor)

is all together extremely good and very recommendable
(On average 9 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

stranger says

Diese Sorte bekam ich von einem Growshop empfohlen, nachdem meine gewünschte Sorte nicht auf Lager war. Ich wollte ein echtes Partygras, mit sehr erheiternder Wirkung ohne Müdigkeit und Couch-Look. Preis war mir egal. Die Qualität musste Simmten.
Anfangs war ich etwas skeptisch, da mir der Verkäufer einen absoluten Top-Strain versprach und der Preis für die Seeds sehr günstig war. Aber in Sachen Wirkung übertirfft die "Sterling Haze" meine durch den Verkäufer gestellten Erwartungen bei weitem!!!

Es ist wirklich ein absolutes Partygras... Sehr soziale wirkung. Ich lenre ständig neue Laute kennen, wenn ich dieses Gras inhalliert habe. Vorrausgesetzt man hat nicht zu viel erwischt. Dann gehts schnell in einen Euphorischen Zustand über, bei welchem man nach 10 Sekunden nicht mehr weis, was man gerade gesagt hat :)

Der Ertrag war bei mir nicht gerade sehr üppig: Ca. 15g/Pflanze. Das lag jedoch daran, dass ich diesen Strain in meiner Growbox mit einer sehr hoch wachsenden Haze zusammen gezogen habe, die das Licht regelrecht Verschlang, sodass die Sterling eher wenig abbekahm. Zusätzlich hatte ich nur eine 400W-NDL installiert. Bei oderntlichen Lichtverhältnissen können hier sicher bessere Erträge erziehlt werden. Zu ziehehn war diese Pflanze sehr leicht und ohne Probleme.
(12.02.2013, 11:44)