› Indoor

Blueberry Sativa (Eskobar Seeds) :: StrainReview :: Indoor

Plant-Profile about Blueberry Sativa (by Eskobar Seeds)

This Plant-Profile is a individual expression by , uploaded at the 03.08.2012.

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 90 an 110 days (Average: 100 days.)
Stretch after the initiation of flowering
±175 Percent
Initiation of flowering onto around 40 cm. - Final Height onto around 110 cm.
Growth Behavior
Strong
Sturdy
Fast
Side Branches
an average number; medium length to long as well as ordinary strong and vigorous.
The plants of this Cannabis-Strain...
...do not need much care.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...have no problems with high temperatures.
...are well suited for a SoG (See of Green).

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is very high.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is very good.
Bud Structure
The dried buds are slightly below average.
Strength / Lasting Effect
The weed is strong and long lasting.
Tolerance Built
ordinary tolerance education.

Taste / Flavour

The taste / flavour of this variety recalls onto / is
Sweet
Fruity
Berry
Tropical
Sour
Spicy

Aroma / Smell

The aroma / smell of this variety recalls onto / is
Sweet
Floral
Fruity
Berry
Tropical
Spicy

Additional Information

HCIgrower says

Die Blueberry-Sativa ist fast genau so wie sie beschrieben wurde. Eine fast reine Sativa mit einem leckeren Geschmack und einem Spitzenhigh, ohne böse Tripeffekte oder Herzrasen. Das High ist aktivierend, inspirierend und eignet sich bestens für soziale Situationen und Unterhaltungen.

Ich hatte 3 Pflanzen, die drei unterschiedliche Phänos bildeten. Zwei davon habe ich blühen lassen und Nr.1 hatte nach 90 Tagen Blüte süßwürzige Buds. Der Ertrag war ca. 30% über dem Durchschnitt, in etwa auf dem Niveau einer Satori.

Die Nr.2 war das, was von Eskobar beschrieben wurde: Sehr hoher Ertrag, tropisch-fruchtig-süß im Geschmack und im Aroma. Spitzenhigh und höhere Potenz als Phäno 1. Einzig die Blütezeit war lang: Nach 14,5 Woche Blüte war sie noch nicht ganz fertig.

Die Blueberry Sativa gehört definitiv zum feinsten was ich bisher hatte. Die Sorte ist durchaus vergleichbar mit einer Satori, auch wenn Sie länger blüht. Dafür hat sie einen (in einigen Phänos) deutlich höheren Ertrag. Stabiler und mit kürzerer Blütezeit würde ich glatt 10 Punkte geben, so immerhin 9!
(03.08.2012, 20:42)