SeedFinder
Database
Breeders
Paradise Seeds
Wappa
Reviews
Indoor
User-Review

Wappa (Paradise Seeds) :: StrainReview :: Indoor :: No.31868659290033699 by Richfield

Plant-Profile about Wappa (by Paradise Seeds)

This Plant-Profile is a individual expression by , uploaded at the 13.11.2017.

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 55 an 65 days (Average: 60 days.)
Growth Behavior
Bushy
Squat
Strong
Sturdy
Side Branches
average to many; long as well as extremely strong and vigorous.
The plants of this Cannabis-Strain...
...need place and should not be placed close together.
...do not need much care.
...are tolerant to over- or under-fertilization.
...need much fertilizer.
...are vulnerable to fungal diseases.
...are susceptible to mold.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...have no problems with low temperatures.
...have no problems with high temperatures.
...looks and grow more like a Indica.
...are well suited for very low growrooms.
...are well suited for a SoG (See of Green).
...are well suited for a ScroG (Screen of Green).
...are a good choice for beginners.
...are a good choice for commercial cultivation.
...build many, thick buds on the side branches.
...respond well to the pruning of the main stem.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is insane high and absolutely top yields.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is slightly above average.
Bud Structure
The dried buds are hard and compact.
Strength / Lasting Effect
The weed affects middle-high to high.
Tolerance Built
very slow tolerance education.

Aroma / Smell

The aroma / smell of this variety recalls onto / is
Sour
Citrus
Acidic

General Impression

Wappa (Paradise Seeds)
(Indoor; No.31868659290033699 by Richfield)

is all together extremely good and very recommendable
(On average 9 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

Richfield says

Wuchs:
Die Wappa wuchs (innen) stark Indica lastig (sehr klein, breit, mit sehr großen Blättern). Die
dichten Blüten waren sehr stark mit Harz überzogen. Die Sorte wuchs in der vegetativen Phase sehr
schnell (aber eher in die breite als in die höhe). Daher konnte die Sorte die maximale Lichtenergie
absorbieren. Der Strech war sehr ausgesprochen gering. Der Ertrag der Sorte war enorm hoch. (mein
bisher bestes ergebnis) Die Sorte hat sehr gut aufs Toppen reagiert und hatte selbst an den
Seitentrieben relativ große Blüten. Das Verhältnis zwischen Blüten und blatt-masse war normal
bis überschnittlich. Die Sorte benötigte lediglich 7 - 8 Wochen um ernte reif zu sein. Auf Grund
der enorm schnellen und vor allem konstanten Blütenausbildung kann ich mir vorstellen, dass man die
Sorte auch sehr gut draußen (in Deutschland) anbauen kann !!

Aroma/Rauch:
Die getrockneten buds haben (nach dem Zerkleinern) leicht säuerlich chemisch gerochen.

Wirkung:
Die Wirkung der Sorte war körperlich und geistig entspannend. In den ersten Minuten des Rausches
wirkte die Sorte leicht aufhellend und lustig. Danach fühlt man seinen Köper intensiver und
stärker. In dieser Phase stellte sich eine starke muskelentspannung ein. Die Wirkungsdauer lag bei
ca 2 Stunden. Das High spielte sich dabei sowohl im Kopf als auch im Körper ab. Am Ende des
Rausches war man sehr stark entspannt und leicht müde.

Fazit:
Die Wappa war eine sehr kleine und schnell wüchsige Indica Sorte mit der absolut spitzen Erträge
erziehlt werden konnten (komerz^10). Zusätzlich produzierte die Sorte Blüten von absoluter spitzen
Qualität (mit sehr viel Harz). Eine Sorte, die jeder mal in seinem Leben anbauen sollte .... eine
klare Empfehlung von mir ;)

Genetik:
Erdbeer (Original Swiss Strawberry) x Skunk
(13.11.2017, 18:59)

Attached images