› Indoor

Sweet Pink Grapefruit S1 (Alpine-Seeds) :: StrainReview :: Indoor

Plant-Profile about Sweet Pink Grapefruit S1 (by Alpine-Seeds)

This Plant-Profile was generated by 7 single profiles, particular thanks goes to: WeedOxid, Hydro 2, Stamina, KingMac, Knispel and drgenetics

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 58 an 65 days (Average: 61 days.)
Stretch after the initiation of flowering
±177 Percent
Initiation of flowering onto around 30 cm. - Final Height onto around 83 cm.
Growth Behavior
Bushy
Like a christmas tree
Strong
Stretch
Sturdy
Fast
Side Branches
a lot of; medium length to long as well as above average strongness.
The plants of this Cannabis-Strain...
...looks and grow more like a Indica. (!!!)
...are a good choice for commercial cultivation.
...build many, thick buds on the side branches.
...should be supported into the flowering period. (Nets, JoJos, Bamboo-Sticks).
...need place and should not be placed close together. (!!!)
...do not need much fertilizer.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...have no problems with low temperatures.
...do not like high temperatures. (!!!)
...are well suited for very low growrooms. (!!!)
...respond well to the pruning of the main stem.
...do not need much care.
...are tolerant to over- or under-fertilization.
...are a good choice for beginners.
...can build pre flowers into the growth period.
...should get 24 hours light into the growth period.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is high.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is above average.
Bud Structure
The dried buds are hard and compact.
Strength / Lasting Effect
The weed is strong and long lasting.
Tolerance Built
very slow tolerance education.

Taste / Flavour

The taste / flavour of this variety recalls onto / is
Sweet
Fruity
Berry
Raspberry
Strawberry
Blackberry
Grape
Sour
Spicy

Aroma / Smell

The aroma / smell of this variety recalls onto / is
Sweet
Fruity
Berry
Raspberry
Strawberry
Blackberry
Grape
Sour
Spicy

General Impression

Sweet Pink Grapefruit S1 (Alpine-Seeds)
(Indoor)

is all together extremely good and very recommendable
(On average 9 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

Hydro says

Ich habe hier den Phäno beschrieben, welcher der SPG am nächsten kommt. Neben diesen Phäno hatte ich noch den Indica Phäno welchen ich einzeln beschreiben werde. Die Sortenbeschreibung hat in fast allen Punkten genau den Breederangaben entsprochen. Nur in einem Punkt nicht ganz. Der Ertrag ist mehr als nur durchschnittlich. :-) (06.11.2010, 20:08)

drgenetics says

Growinfos:

Unter HCI im Winter angebaut. Wächst durchschnittlich, aber kräftig und eher wie eine Indica. Durch die Kälte gab es auch ein schönes Farbenspiel in den Blättern. Erträge sind gut und die Blüten sehr fest und harzig. Habe sie 70 Tage stehen lassen, was evtl. ein bis zwei Tage zu lang war.


Aroma:


Leider keine Grapefruit im Aroma, eher würzig-süß und leicht stechend. Eine kleine limonige Note kann man auch wahrnehmen. Nicht unangenehm, aber auch nichts Besonderes. Im Vaporiser schmeckt es dann auch genau so. Sauer-bitter wird es dann aber im Joint, wobei man trotzdem etwas Fantasie braucht, um eine Grapefruit damit zu assoziieren.

Wirkung:


Eine richtig potente Sorte, die mit Spitzensorten aus den Amsterdamer Coffeeshops mithalten kann. Die Wirkung ist, wie von Alpine beschrieben: Erst kommt ein Sativa-Flash, der aber vor allem auf der trippig-verwirrenden Seite daherkommt. Nach 30 bis spätestens 45 Minuten wechselt es in ein schönes Körperhigh, das entspannt und auch ein bisschen müde macht. Auf Parties würde ich es nicht rauchen, bei entspannten Abenden mit Freunden aber schon. Durch die hohe Potenz spürt man die Sorte auch noch am nächsten Tag.


Fazit:


Eine sehr gute Sorte, die leicht anzubauen ist und ziemlich potente Ergebnisse erbringt. Sollte man mal probiert haben. Geruch und Aroma hab ich mir ein kleines bisschen grapefruitiger vorgestellt, ist aber trotzdem gut. Die Wirkung ist, wie man sie von einer mostly Indica erwarten würde. Wäre der Sativa-Flash am Anfang eine Spur klarer, wäre die Wirkung perfekt. So immer noch richtig gut.

8,5/10 (03.12.2017, 17:37)

Stamina says

Absulut Geiler Turn Geschmack und Aroma! :-)
Von Wuchs her einfach nur so wie man sich das vorstellt.
Einfach was für Kenner und Genießer. (06.12.2010, 14:19)

WeedOxid says

Sehr süss riechendes Dope. Sowas riecht man echt selten, für den Geruch hätte die Pflanze schon nen Orden verdiennt. Ausserdem wuchsen die 4 Pflanzen die ich hatte fast genau gleich, die Unterschiede bei der Endhöhe waren nur wenige cm (23.10.2010, 19:21)

Knispel says

We got a whole pack. Our selection is a sativa-like phenotype which is quite stretchy after the flip. I saw it flowering in four different setups. The taste is good, the yield is quite OK. The downside is the large inter node distance which limits the effectiveness of the plant in indoor situations. On the other side it makes trimming pretty easy - even if you dry the plant before. The plant is a vigorous grower during veg phase. (03.07.2013, 18:13)

Hydro says

Hier habe ich den Indica Phäno beschrieben. Er lässt sich nach Umstellung 12/12 bis ca. 30 BT. zeit zum stretchen, legt dann aber richtig los mit blühen.
Der Taste bei beiden Phänos ist einfach der Hammer. Süßer geht fast nicht! Super milder Rauch! (05.11.2010, 21:32)

KingMac says

mittelmäßiger Ertrag.
kleine buschige Plants.

20 - 25 g / 110 - 120 cm

gutes Weed.

schmeckt sehr sehr lecker
und macht gut dicht


3 aus 6 Seeds gekeimt... (23.05.2012, 04:02)

Attached images

Here you can have a look onto the single Plant-Profiles:

Single Plant-Profiles about this strain was uploaded by: WeedOxid, Hydro 1 2, Stamina, KingMac, Knispel and drgenetics.

SeedFinder Strain Reviews

This Strain-Profile is an average out of all Plant-Profiles who was uploaded by our users. If you also have grown this strain before, please use our upload-form to expand and update this data! It's fast and easy, you only have to check some boxes, but it will help us a lot to fill up our database and standardize the strain-descriptions. And later we can integrate some options to search or sort this data, too!