SeedFinder
Database
Breeders
Dutch Passion
Shaman
Reviews
Outdoor
User-Review

Shaman (Dutch Passion) :: StrainReview :: Outdoor :: No.01919208222984788 by Konfusius

Plant-Profile about Shaman (by Dutch Passion)

This Plant-Profile is a individual expression by , uploaded at the 12.07.2017.

Information about the growth of the plants:

The weather in the growing area:

Cannabis-Plants into this zone can be cultivated from May to September. The plants will start flowering around July when the days slowly become shorter.

Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Temp. cold cold cold cold warm warm warm warm warm cold cold cold
Precip. humid humid humid humid humid humid humid humid humid humid humid humid
Sunshine 9 10.3 11.9 13.7 15.1 15.8 15.4 14 12.3 10.6 9.2 8.6
Phase x x x x grow grow bloom bloom bloom x x x
Harvest Time Outdoor
End of September in CmHmβ climates at the northern hemisphere.
Climate zones according to the SeedFinder classification with actual data from 1986-2009
Growth Behavior
Like a christmas tree
Strong
Side Branches
a great many; above average strongness.
The plants of this Cannabis-Strain...
...do not need much care.
...need much fertilizer.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...have no problems with low temperatures.
...are a good choice for beginners.
...build many, thick buds on the side branches.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is very high.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is very good.
Bud Structure
The dried buds are ordinary compact.
Strength / Lasting Effect
The weed affects slightly below average.
Tolerance Built
ordinary tolerance education.

Effect / Effectiveness

The weed effect
Head
Body

General Impression

Shaman (Dutch Passion)
(Outdoor; No.01919208222984788 by Konfusius)

is all together a quite good strain
(On average 7 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

Konfusius says

Also bei ihr war ich total zwiegespalten. Stecklinge waren von FF und der Phäno von denen ist einfach etwas speziell.Super Ertrag, früher Erntezeitpunkt, Schimmelresistent und echt super Wuchs als Steckling. Mit Shaman hat man eine sehr gute OD Sorte die bei unserem Klima sehr gut wächst/blüht und sicher fertig wird. Auf der anderen seite ist bei diesem cut die wirkung
eher schwächer, dafür aber von der qualität sehr gut. Das wirkspektrum ist einfach klasse. Sehr angenehm in jeder lage und obwohl beruhigend bleibt man fit wenn man will.

Gegen meine Schilddrüsen Probleme war sie das ganze Jahr echt super. Auch wenn ich mal zu einer starken sativa gegriffen hab und zu viel erwischt hab(Durch die Schilddrüsen probleme bin ich sehr empfindlich bei pushenden Sorten was herzrasen usw angeht)hab ich einfach die Shaman rausgeholt und einen hit im Vapo genommen. Schon war das rasen vorbei und ich hab mich wieder gut gefühlt.
Doch ist sie halt echt nicht von der sehr starken Sorte und was mir bei diesem cut von FF auch nicht gefällt ist der Geschmack und Geruch. Auch hier sehr eigenartig und sehr schwach.
roch garnicht nach Gras (auch wärend der gesamten blüte nicht). Ich konnte das in Gesellschaft rauchen und keiner hats bemerkt weil es einfach nicht cannabistypisch roch.

Also wer eine schnelle ertragreich OD Sorte sucht die ein sehr angenehmes und gutes high hat und nicht schimmelt der ist mit der Shaman sehr gut beraten. Ich denke andere Phänos sind
sicher auch stärker und auch besser schmeckend. Wer auf Geschmack steht und es schön stark will sollte was anderes suchen.zumindest sollte er nicht den cut von FF growen sonder sie
mal aus seeds testen.

(12.07.2017, 00:18)

Attached images