› Indoor

OutLaw (Dutch Passion) :: StrainReview :: Indoor

Plant-Profile about OutLaw (by Dutch Passion)

This Plant-Profile was generated by 3 single profiles, particular thanks goes to: errorterror, Narnia and kingkong

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 68 an 82 days (Average: 75 days.)
Stretch after the initiation of flowering
±208 Percent
Initiation of flowering onto around 39 cm. - Final Height onto around 120 cm.
Growth Behavior
Stretch
Strong
Fast
Side Branches
a lot of; slightly above average length as well as slightly above average strongness.
The plants of this Cannabis-Strain...
...do not need much care.
...are tolerant to over- or under-fertilization.
...need much fertilizer.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...do not like low temperatures.
...have no problems with high temperatures.
...looks and grow more like a Sativa.
...need a lot of room upward.
...are well suited for a ScroG (Screen of Green).
...are a good choice for beginners.
...are a good choice for commercial cultivation.
...are well suited to Supercropping.
...build many, thick buds on the side branches.
...should be supported into the flowering period. (Nets, JoJos, Bamboo-Sticks).
...respond well to the pruning of the main stem.
...can be placed close together. (!!!)
...are well suited for a SoG (See of Green).

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is very high.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is super.
Bud Structure
The dried buds are slightly below average.
Strength / Lasting Effect
The weed is strong and long lasting.

Taste / Flavour

The taste / flavour of this variety recalls onto / is
Sweet
Sour
Citrus
Lime
Lemon Grass
Spicy
Cedarwood
Pine

Aroma / Smell

The aroma / smell of this variety recalls onto / is
Sweet
Sour
Citrus
Lime
Lemon Grass
Spicy
Cedarwood
Pine

General Impression

OutLaw (Dutch Passion)
(Indoor)

is all together extremely good and very recommendable
(On average 9 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

errorterror says

Hallo Freunde,
ich brachte 2 Samen zum Keimen wovon leider nur einer was wurde, aber der war dann auch ein Treffer oder Keeper!
Meine Samenpflanzen werden in der Regel generell als Mutter gezogen, hier hatte ich das verpasst und musste in der 3ten Blütewoche Stecklinge nehmen,
welche mit ein wenig Pflege und viel Zeit jetzt als Mutter herhalten.
Die Pflanze hat sehr früh schon viele Trichome gezeigt, so das sie am Schluss sehr dicht damit besetzt war! Wunderschön.
Der Geruch ist auch sehr angenehm Sauer, Frisch und Hazig. Für Amnesia bzw. Haze Freunde eine Tolle Pflanze. Und für diesen Preis, unschlagbar!
Sehr zu empfehlen! (28.10.2013, 12:17)

Narnia says

Sehr gleichmäßige Wuchshöhe, die Pflanzen strecken sich in der Blüte um gut das Dreifache, falls man keine wuchskontrollierenden Maßnahmen einleitet. Sie sollten definitiv einmal getoppt oder gefimmt werden. Die Pflanzen sind sehr robust und vertragen Maßnahmen zur Wachstumskontrolle wie suppercropping oder defoiling sehr gut. Sie eignen sich auch perfekt zu scroggen und verzeihen auch mal den einen oder anderen Fehler. Outlaw benötigt etwas mehr Dünger als normal. Ich persönlich bin sehr Überzeugt von der Genetik und habe bis jetzt keine Pflanze gesehen die gleichmäßiger und berechenbarer wächst als Diese. Die Buds sind allerdings etwas Luftig und nicht so kompakt wie ich es von anderen Pflanzen gewohnt war, tut aber nichts zur Sache, da die Menge dafür ausreichend war. Habe bei 4 Pflanzen auf 60 cm runtergebunden bei 250W 200g Ernte eingefahren. Die Menge war etwas geringer als ich erwartet hätte, aber dafür ist die Qualität sehr gut und schwankt nicht von Pflanze zu Pflanze . Auf jedenfall Empfehlenswert! (11.03.2015, 01:54)

Here you can have a look onto the single Plant-Profiles:

Single Plant-Profiles about this strain was uploaded by: errorterror, Narnia and kingkong.

SeedFinder Strain Reviews

This Strain-Profile is an average out of all Plant-Profiles who was uploaded by our users. If you also have grown this strain before, please use our upload-form to expand and update this data! It's fast and easy, you only have to check some boxes, but it will help us a lot to fill up our database and standardize the strain-descriptions. And later we can integrate some options to search or sort this data, too!