SeedFinder
Database
Strains
Clone Only
Grüne Hessin
Reviews
Indoor
User-Review

Grüne Hessin (Clone Only Strains) :: StrainReview :: Indoor :: No.92808598818172322 by sveausDE

Plant-Profile about Grüne Hessin (by Clone Only Strains)

This Plant-Profile is a individual expression by , uploaded at the 06.08.2012.

Information about the growth of the plants:

Stretch after the initiation of flowering
±150 Percent
Initiation of flowering onto around 40 cm. - Final Height onto around 100 cm.
Growth Behavior
Like a christmas tree
Fast
Side Branches
a great many; long as well as extremely strong and vigorous.
The plants of this Cannabis-Strain...
...need place and should not be placed close together.
...do not need much care.
...are tolerant to over- or under-fertilization.
...do not need much fertilizer.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...have no problems with low temperatures.
...have no problems with high temperatures.
...looks and grow more like a Indica.
...need a lot of room upward.
...build many, thick buds on the side branches.
...respond well to the pruning of the main stem.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is very high.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is very good.
Bud Structure
The dried buds are very hard and very compact.

Additional Information

sveausDE says

Bis stolzer Besitzer einer Hessin die ihren Ursprung in dem hier angegebenen Shop hat.

Die Genetik ( Hessin )die dieser Shop verkauft, ist sehr empfehlenswert!

Sehr gutes Wachstum, Stecklinge wurzeln sehr gut und schnell an.

Ich kann die bisherigen Kommentare nur bestätigen und dazu vielleicht anmerken das die

Hessin Zeit braucht um Wurzeln zu bilden .. sie dankt es.

Ich habe 2 Stecklingen eine Wachstumsphase von 2 Monaten in 9 Liter Töpfen gegönnt und

sie getoppt. Das Resultat waren 2 Büsche die am Ende der Blüte so schwere Buds hatten, das sich die Triebe durchgebogen haben. Das unter 400 Watt auf Erde.

Wenn man den Steck früher in Blüte schickt, bildet sich ein Tannenbaum mit einem Headbud der in seiner Grösse an eine Bierflasche erinnert - auch hier kann ich die geposteten Bilder nur bestätigen.

Den Stretch würde ich von meiner Seite aus mit ca 150 % angeben.

Der Geschmack lies mich im ersten Moment an "schwarzen Afghanen" denken, den ich vor etlichen Jahren mal geraucht habe. Der Turn war im ersten Moment eine Entäuschung, da sich irgendwie keine Wirkung einstellte. Dies hat sich aber sofort geändert, wenn man mal aufgestanden ist und ein paar Schritte gemacht hat. Dann wollte man nur noch auf die Couch und die Augen gingen zu.

Fazit:

Eine Sorte, von der man eine Mutter haben sollte !

MfG
(06.08.2012, 11:37)