SeedFinder
Database
Breeders
Strain Hunters
Damnesia
Reviews
Indoor
User-Review

Damnesia (Strain Hunters Seed Bank) :: StrainReview :: Indoor :: No.88330457400214975 by GermanHash

Plant-Profile about Damnesia (by Strain Hunters Seed Bank)

This Plant-Profile is a individual expression by , uploaded at the 27.04.2016.

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 60 an 70 days (Average: 65 days.)
Stretch after the initiation of flowering
±540 Percent
Initiation of flowering onto around 25 cm. - Final Height onto around 160 cm.
Growth Behavior
Like a christmas tree
Side Branches
average to many; long as well as very strong and vigorous.
The plants of this Cannabis-Strain...
...need place and should not be placed close together.
...do not need much care.
...are not very tolerant to over- or under-fertilization.
...do not need much fertilizer.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...do not like any major fluctuations in temperature.
...do not like low temperatures.
...have no problems with high temperatures.
...are a good choice for commercial cultivation.
...build many, thick buds on the side branches.
...should be supported into the flowering period. (Nets, JoJos, Bamboo-Sticks).

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is great.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is absolute peak.
Bud Structure
The dried buds are rather hard and compact.

General Impression

Damnesia (Strain Hunters Seed Bank)
(Indoor)

is all together insane strain - absolutely recommendable
(On average 10 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

GermanHash says

3 v. 3 Samen gekeimt. Keine Zwitter, keine Ahnung was die anderen Beiden gemacht haben. Ich kann diesen Strain nur empfehlen.
Ich hatte in anderem Bestand, der direkt daneben stand, falschen Mehltau. Es hat aber nicht übergegriffen somit sehr Tollerant gegenüber falschem Mehltau. Schimmel war nach der Ernte auch keiner zu sehen obwohl die LF etwas höher als normal war (50-60%). Die Buds werden schwer und dicht und in der Letzten bis vorletzten Blütewoche kippen dann die Seitentriebe ächtzend um. Der Ertrag der Sorte hat mich überrascht da nicht all zu viele Seitentriebe hervorschossen. Ich habe mit den 3 Pflanzen 4 große Trockensiebe mit schweren Buds voll bekommen. Auf Hydro ist die Sorte nur zu empfehlen. Die Harzproduktion ist sehr sehr gut! Ich hatte diesmal 2 mal soviel Scherenhasch wie sonst übrig und ich growe fast nur Harzreiche Sorten. Das High ist etwas schwächer als das des Amnesia Haze aber immernoch zu stark für manche :D. 2 Waren homogen und groß und ein etwas kleinerer langsamer fertigmachender Pheno war dabei. Die Pflanzen wurden zwischen 135cm und 160cm hoch also eher mittelmäßiger Wuchs. Das Ausgeizen haben die Pflanzen auch gut überstanden und es mit fetteren oberen Seitenbuds gedankt. Die Sorte reift für eine Amnesia Kreuzung sehr schnell die angegebenen 9 Wochen habe ich auf Hydro mit 8,2 Wochen sogar unterschritten. Danke Franko und Arjan für diesen wunderbaren Strain!
(27.04.2016, 14:10)