SeedFinder
Database
Breeders
Zambeza
Candy Caramelo Fast Flowering
Reviews
Indoor
User-Review

Candy Caramelo Fast Flowering (Zambeza) :: StrainReview :: Indoor :: No.88340985297726727 by GrowOpa

Plant-Profile about Candy Caramelo Fast Flowering (by Zambeza)

This Plant-Profile is a individual expression by , uploaded at the 08.10.2020.

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 39 an 45 days (Average: 42 days.)
Stretch after the initiation of flowering
±233 Percent
Initiation of flowering onto around 30 cm. - Final Height onto around 100 cm.
Growth Behavior
Like a christmas tree
Side Branches
very little amount; slightly above average length as well as below average strongness.
The plants of this Cannabis-Strain...
...need place and should not be placed close together.
...do not need much care.
...are tolerant to over- or under-fertilization.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...are well suited for very low growrooms.
...are a good choice for beginners.
...build hardly ordinary buds on the side branches.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is not very good.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is below average.
Bud Structure
The dried buds are ordinary compact.

General Impression

Candy Caramelo Fast Flowering (Zambeza)
(Indoor)

is all together slightly below average
(On average 4 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

GrowOpa says

Vorab: Das war die erste fast flowering Pflanze für mich und gleichzeitig habe ich mehrere Experimente durchgeführt. Obwohl ich bestimmt in dem Run vieles falsch gemacht habe - gerade wegen der vielen Parameter, die ich geändert habe - bin ich einigermaßen zufrieden mit dem Ergebnis.

Von den 3 Seeds haben zwar alle gekeimt, aber ein Pflänzchen wurde später gekillt, da es gegenüber den beiden anderen eindeutig zurück geblieben war. Diese beiden Pflanzen dienten mir als Mutterpflanzen von denen ich dann 2 Dutzend Stecklinge geschnitten habe und wurden dann in die Blüte geschickt.

C.C.F.F. ist absolut robust, weder Knicke im Stiel, noch in den Zweigen haben den Ladies etwas ausgemacht. Mit (zu hoher) Feuchtigkeit oder (zu hohen) Temperaturen kann CCFF gut umgehen.

In der 4 wöchigen Vegetationszeit nimmt die Blattmasse unglaublich stark zu, in der Blütezeit streckt sich die Pflanze dann von ca. 30 cm auf ca. 100 cm.

Allerdings war der Output nicht unbedingt der Brüller. Das mag aber auch darauf zurück zu führen sein, dass ich gleichzeitig an verschiedenen Stellschrauben gedreht habe. Mal sehen, wie die 1. Stecklinge sich im Blütezelt machen werden.
(09.01.2021, 17:56)