› Indoor

High Level (Eva Female Seeds) :: StrainReview :: Indoor

Plant-Profile about High Level (by Eva Female Seeds)

This Plant-Profile was generated by 3 single profiles, particular thanks goes to: JAHJAHChildren; DerDepressive; JayMicha

Information about the growth of the plants:


Flowering Time Indoor: Between 57 an 66 days (Average: 62 days.)
Stretch after the initiation of flowering: ~ 567 Percent
Initiation of flowering onto around 48 cm. - Final Height onto around 48 cm.
Growth Behavior: Stretch; Fast; Like a christmas tree; Sickly; Strong
Side Branches: a lot of; very long as well as slightly below average strongness.

The plants of this Cannabis-Strain...
...need place and should not be placed close together.
...do not need much care.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...looks and grow more like a Sativa.
...need a lot of room upward.
...build many, thick buds on the side branches.
...should be supported into the flowering period. (Nets, JoJos, Bamboo-Sticks).

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity: The crop of this strain is not very good.
Buds / Leaves: The ratio of buds to leaves is slightly above average.
Bud Structure: The dried buds are rather fluffy.
Strength / Lasting Effect: The weed affects slightly above average.
Tolerance Built: slow tolerance education.

The weed effect

Effect / Effectiveness ~20% Activate ~13% Uplifting ~33% Spacy / Confusedly ~28% Psychedelic ~1% Narcotic ~1% Nervous / Fidgety ~93% Head ~7% Body Head; Activate; Uplifting; Spacy / Confusedly; Psychedelic; Body; Narcotic; Nervous / Fidgety

General Impression

High Level (Eva Female Seeds)
(Indoor)

is all together slightly below average
(On average 4 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

JayMicha says

at the 04.04.2014, 18:42:

Also ich weiss nicht ob ich einfach nur pech mit dem 3er pack hatte den ich im Azarius Shop kaufte.

Weil das war ja nichts..hab beim ersten mal 2samen keimen lassen ging Ratzfatz! Wuchs und Seitentriebe extrem gut war die schnellste aus 5 sorten! Naja und ich ahnte böses als die Buds so klein

waren und das noch in der 6 woche! Alle anderen Sorten super entwickelt alle in Coco 6,5L und CannaCoco dünger. Jedenfalls reiften sie so nach 54 tagen aus und die Buds waren wie ein 5cent stück

groß.Hatte den 3 samen nach monaten einfach Testhalber zu anderen Strains gestellt..Selbes spiel..Schade!

ps. Auto Pot ist der Hammer! Mit den Bio Tabs und dem Bio Dünger einfach unglaublich konstant in der entwicklung! Dauert zwar so 2 wochen bis sich die Flora im Medium entwickelt aber lohnt und

BESONDERS Cool ist es das man nur noch alle 7-14 Tage den Tank füllen muss ich hab 47L! Mfg

JAHJAHChildren says

at the 24.01.2012, 09:14:

Eine wahnsinns Sorte! Obwohl ich kein Sativafan bin, wird sie öfters dabei sein.
So ein High sucht man sonst vergebens.
Man merkt nicht das mit total verspacet ist bis man etwas sagen oder machen will,
dann wird einem erst richtig bewusst wie trippig man unterwegs ist.
Bei einem höheren Konsum mit anschließender Bewegung,
kann der Kreislauf ein wenig aussetzten;)

Man sollte sie wenn möglich nach 1-5 Tagen in die Blüte schicken da sie recht
gut in die Höhe geht.
Die Äste auf jeden Fall stützen da sie am Ende recht gut beladen sind, während die
Äste aber recht dünn bleiben.

DerDepressive says

at the 24.04.2013, 10:52:

3 von 3 Samen gekeimt
Medium: Plagron Grow Mix in 11l Töpfen
Lampe: 250W HPS
Ertrag: 6-8g netto pro Pflanze (!)

Nicht empfehlenswerte Sorte. Der geringe Ertrag ist selbst für eine Sativa zu gering. Das High nahezu lächerlich mild. Ich kann meinem Vorredner absolut nicht zustimmen, außer in dem Punkt, dass die Umstellung von 18/6 auf 12/12 innerhalb weniger Tage passieren sollte, weil diese Sorte typisch für eine Sativa ist bzgl. Höhenwachstum (bei 5cm umgestellt werden sie 60 - 75cm hoch). Ich werde diese Sorte nie wieder anbauen.

Here you can have a look onto the single Plant-Profiles:

Single Plant-Profiles about this strain was uploaded by:
JAHJAHChildren; DerDepressive; JayMicha

SeedFinder Strain Reviews This Strain-Profile is an average out of all Plant-Profiles who was uploaded by our users. If you also have grown this strain before, please use our upload-form to expand and update this data! It's fast and easy, you only have to check some boxes, but it will help us a lot to fill up our database and standardize the strain-descriptions. And later we can integrate some options to search or sort this data, too!