› Outdoor

Bushmans (ApeOrigin) :: StrainReview :: Outdoor

Plant-Profile about Bushmans (by ApeOrigin)

This Plant-Profile is a individual expression by Jayronimo, uploaded at the 14.10.2017.

Information about the growth of the plants:

The weather in the growing area:

Cannabis-Plants into this zone can be cultivated from May to September. The plants will start flowering around July when the days slowly become shorter.

Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Temp. cold cold cold cold warm warm warm warm warm cold cold cold
Precip. humid humid humid humid humid arid humid humid humid humid humid humid
Sunshine 8.5 10 11.9 14 15.7 16.5 16 14.4 12.4 10.4 8.7 7.9
Phase x x x x grow grow bloom bloom bloom x x x
Harvest Time Outdoor
Middle of October +/- 2 Weeks in CmHmα climates at the northern hemisphere.
Climate zones according to the SeedFinder classification with actual data from 1986-2009
Growth Behavior
Like a christmas tree
Side Branches
a great many; long as well as above average strongness.
The plants of this Cannabis-Strain...
...do not need much fertilizer.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is high.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is very good.
Bud Structure
The dried buds are fluffy.

General Impression

Bushmans (ApeOrigin)
(Outdoor)

is all together a quite good strain
(On average 7 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

Jayronimo says

2017 in Deutschland 4 Bushmans Outdoor gehabt.
Grow : Trotz massiven Regens, haben sie nicht angefangen zu Schimmeln. Die Ernte war nicht besonders was sich aber auf die schlechte Vorbereitung zurückführen lässt. Die Pflanzen werden zu wahren Büschen mit einer unglaublichen Verzweigung.
Ernte : Ernte war bei mir von Ende September bis Anfang Oktober, wäre das Wetter besser gewesen, hätte ich sie noch länger stehen lassen.
Ertrag : Der Ertrag war wie bereits erwähnt nicht besonders was auch daher kommt, dass die Buds aufgrund der Genetik sehr fluffig sind.
Geruch/Geschmack : Alle meine Plants hatten einen eher sauren zitronigen Duft. Von Likör und co habe ich nicht wirklich viel gerochen. Der Geschmack ist dementsprechend.
Wirkung : Ich finde die Wirkung ganz in Ordnung. Sehr Kopflastig aber auch gut entspannendes Dope. Hält c.a 2-3 Stunden an und ist echt ein nettes (Feier)abend Gras.
Fazit : Für Sativafans denen der Ertrag nicht ganz so wichtig ist definitiv zu empfehlen. Auch zum kreuzen definitiv geeignet. (14.10.2017, 22:33)