› Reviews

Berry Pie (Buzzer Organic Seeds) :: StrainReview :: Outdoor

Plant-Profile about Berry Pie (by Buzzer Organic Seeds)

This Plant-Profile was generated by 2 single profiles, particular thanks goes to: Azaghl and Masterdarkhaze

Information about the growth of the plants:

Harvest Time Outdoor
End of July +/- 5 Weeks in CmShα climates at the northern hemisphere.
Climate zones according to the SeedFinder classification with actual data from 1986-2009
Growth Behavior
Squat
Strong
Sturdy
Fast
Bushy
Lanky
Side Branches
extremely little amount; short as well as above average strongness.
The plants of this Cannabis-Strain...
...can be placed close together.
...do not need much care.
...are tolerant to over- or under-fertilization.
...do not need much fertilizer.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...have no problems with low temperatures.
...have no problems with high temperatures.
...looks and grow more like a Indica.
...are well suited for very low growrooms.
...are well suited for a SoG (See of Green).
...are a good choice for beginners.
...are a good choice for commercial cultivation.
...build hardly ordinary buds on the side branches.
...respond well to the pruning of the main stem.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is high.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is very good.
Bud Structure
The dried buds are ordinary compact.
Strength / Lasting Effect
The weed is strong and long lasting.
Tolerance Built
very slow tolerance education.

General Impression

Berry Pie (Buzzer Organic Seeds)
(Outdoor)

is all together extremely good and very recommendable
(On average 9 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

Masterdarkhaze says

Also ich habe mir ein Paar Samen bestellt und staunte erst einmal über den schnellen und zuverlässigen versandt. Alles ist sehr ordentlich und sorgfältig verpackt was dem ein oder anderen ein Lächeln aufs Gesicht zauberte. Natürlich machte ich mich gleich an das einpflanzen. Ich hatte noch nicht gerade viel Ahnung nur Anfänger Kenntnisse. Die Keimlinge kamen recht schnell zum Vorschein aber wuchsen dann recht langsam voran. Dann nachdem schon wenige Wochen vergangen waren schossen die kleinen Ladys ungestoppt in die Höhe und präsentierten recht schnell ihre hübschen Blüten. Ich hatte 10 Samen erworben von denen alle bis auf eine Pflanze Weiblich wahren. Auch auffällig ist das diese Hübschen einem wirklich Freude beim wachsen bereiten und auch sehr widerstandsfähig gegenüber Wetter und Parasiten sind. Ich hatte mit keiner dieser Pflanzen Probleme die beunruhigend sein könnten. Sie sind recht klein aber dafür ist ihr Ertrag wirklich nützlich und durchaus für lange Nächte zu verwenden. Das einzige das ich hier bemängle ist das mir der Geruch der getrockneten Blüten nicht in den Kopf gestiegen ist. Es war ein recht... gewöhnlicher Geruch der sich auch nicht wie bei gewohntem Cannabis einprägt. Der Geschmack ist nicht schlecht aber auch etwas Geschmackssache. Ich Empfehle persönlich diese Sorte BESONDERS zum verarbeiten zu verwenden. Kochen, backen, Kakao usw. Zum rauchen ist sie auch sehr Top. Es Empfiehlt sich die Blüten einmal durch den Grinder zu jagen und dann in der Bong zu genießen. Die Wirkung ist etwas oberflächlich aber bei weitem nicht mangelhaft. Der Rauch ist bei langen Qualmgängen leicht beißend aber für gekonnte Kiffer kein Problem. Ich Lobe aber offenkundig den Züchter und bin immer gespannt und neugierig was er neues hervorbringt.


Mit freundlichen Grüßen Masterdarkhaze (Alias: Silver haze ) ;) (04.09.2014, 16:14)

Here you can have a look onto the single Plant-Profiles:

Single Plant-Profiles about this strain was uploaded by: Azaghl and Masterdarkhaze.

SeedFinder Strain Reviews

This Strain-Profile is an average out of all Plant-Profiles who was uploaded by our users. If you also have grown this strain before, please use our upload-form to expand and update this data! It's fast and easy, you only have to check some boxes, but it will help us a lot to fill up our database and standardize the strain-descriptions. And later we can integrate some options to search or sort this data, too!