› Indoor

AutoUltimate (Dutch Passion) :: StrainReview :: Indoor

Plant-Profile about AutoUltimate (by Dutch Passion)

This Plant-Profile was generated by 3 single profiles, particular thanks goes to: Prometheus, Seedling and Greenthumb36

Information about the growth of the plants:

Flowering Time Indoor
Between 88 an 92 days (Average: 90 days.)
Stretch after the initiation of flowering
±175 Percent
Initiation of flowering onto around 40 cm. - Final Height onto around 110 cm.
Growth Behavior
Stretch
Sturdy
Fast
Side Branches
a lot of; medium length to long as well as above average strongness.
The plants of this Cannabis-Strain...
...need place and should not be placed close together.
...do not need much fertilizer.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...have no problems with low temperatures.
...need a lot of room upward.
...are well suited for a ScroG (Screen of Green).
...are well suited to Supercropping.
...build many, thick buds on the side branches.
...should be supported into the flowering period. (Nets, JoJos, Bamboo-Sticks).

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is ordinary.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is slightly above average.
Bud Structure
The dried buds are rather hard and compact.

General Impression

AutoUltimate (Dutch Passion)
(Indoor)

is all together a quite good strain
(On average 7 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

Greenthumb36 says

Hallo Leute, ich habe 3 Auto Ultimates und bin mit einem Phenotyp, für eine Selbstblühende Pflanze, besonders Zufrieden. Allen voran handelt es sich, wie der Name schon Sagt um eine Autoflowering Plant bei denen man immer davon ausgehen sollte hier und dort einige Überraschungen in Kauf zu nehmen. Aus diesem Grund beschreibe ich nun diesen einen Phenptyp der letztlich mit ca.110cm und 75 Tagen from Seed To Harvest ( die 2 anderen Phenos beschreibe ich bald separat... ) der "Herstellerbeschreibung" am nähesten kam..
Die Pflanze sollte von Beginn an mit ausreichend Licht gefüttert werden, vorzugsweise mit NDL und einem Permanenten Zyklus von 18/6 Tag/Nacht .
Nach 3 Wochen beginnen sie zu blühen und können weiter mit einer Blütelampe ( in meinem Fall 400W ) beleuchtet werden. Nach weiteren 40-60 Tagen kann die Lady dann geerntet werden. In meinem Fall habe ich mit Canna-Flores und Pk 13/14 gearbeitet ( nur nach Anleitung und Bedarf !! ) und habe dennoch "Sehr Gute" Ergebnisse erzielt. Mit weiteren Boostern etc. ist Defintiv ne Menge Potenzial aus dieser Plant zu holen aber Hey! .. mehr würde den Rahmen hier Sprengen, Alles in Allem : Autoflower = Überraschungs Ei :) ... Man weiß nie was man Bekommt ! (20.01.2018, 21:09)

Prometheus says

Von 15 Samen sind 14 gekeimt. Habe aber 5-6 Phänotypen fest stellen müssen. Dadurch sehr großer Unterschiede in der Mengen produktion. Größen zum Ende... von 40 cm bis 1,20 m Pflanze. Bin unzufrieden mit den Samen. Werde diese nie wieder bestellen. (25.03.2016, 02:51)

Seedling says

Von 3 Samen gingen 2 Automatisch in die Blüte eine Pflantze benötigte allerdings 12 Stunden Licht für die Umstellung weshalb ich davon denke dass das Automatic-Gen nicht sauber eingekreuzt ist. Weiterhin war der Ertrag der 2 Automatics eher lächerlich - trocken Ergebnis ca. jeweils 12g. Dazu muss allerdings gesagt werden dass bei dem Grow stark mit Thripse gekämpft werden musste. (18.01.2018, 13:03)

Here you can have a look onto the single Plant-Profiles:

Single Plant-Profiles about this strain was uploaded by: Prometheus, Seedling and Greenthumb36.

SeedFinder Strain Reviews

This Strain-Profile is an average out of all Plant-Profiles who was uploaded by our users. If you also have grown this strain before, please use our upload-form to expand and update this data! It's fast and easy, you only have to check some boxes, but it will help us a lot to fill up our database and standardize the strain-descriptions. And later we can integrate some options to search or sort this data, too!