› Outdoor

Afgan Kush (World of Seeds Bank) :: StrainReview :: Outdoor

Plant-Profile about Afgan Kush (by World of Seeds Bank)

This Plant-Profile is a individual expression by koromira, uploaded at the 01.11.2016.

Information about the growth of the plants:

The weather in the growing area:

Cannabis-Plants into this zone can be cultivated from May to October. The plants will start flowering around July when the days slowly become shorter.

Jan Feb Mar Apr Mai Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Temp. cold cold cold cold warm warm warm warm warm warm cold cold
Precip. humid humid humid humid humid humid humid humid humid humid humid humid
Sunshine 9 10.3 11.9 13.7 15.2 15.9 15.5 14.1 12.3 10.6 9.2 8.5
Phase x x x x grow grow bloom bloom bloom bloom x x
Harvest Time Outdoor
Middle of October +/- 2 Weeks in CmHmα climates at the northern hemisphere.
Climate zones according to the SeedFinder classification with actual data from 1986-2009
Growth Behavior
Like a christmas tree
Slowly
Side Branches
average to many; slightly above average length as well as ordinary strong and vigorous.
The plants of this Cannabis-Strain...
...are not very tolerant to over- or under-fertilization.
...need much fertilizer.
...are not vulnerable to fungal diseases.
...are not susceptible to mold.
...are tolerant of temperature fluctuations.
...have no problems with low temperatures.
...have no problems with high temperatures.
...looks and grow more like a Indica.
...respond well to the pruning of the main stem.

Harvest, Yield, Taste, Aroma, strength and effectiveness

Yield / Quantity
The crop of this strain is ordinary.
Buds / Leaves
The ratio of buds to leaves is ordinary.
Bud Structure
The dried buds are slightly below average.
Strength / Lasting Effect
The weed affects middle-high to high.
Tolerance Built
very slow tolerance education.

Taste / Flavour

The taste / flavour of this variety recalls onto / is
Sweet
Fruity
Apple
Sour
Citrus
Lemon
Lemon Grass
Orange
Tangerine

Aroma / Smell

The aroma / smell of this variety recalls onto / is
Sweet
Floral
Rose
Fruity
Apple
Sour
Citrus
Lemon Grass
Orange
Tangerine

General Impression

Afgan Kush (World of Seeds Bank)
(Outdoor)

is all together a quite good strain
(On average 7 Points onto a scale between 0 and 10 !)

Additional Information

koromira says

Diese Sorte bringt viele Phänotypen mit der Möglichkeit, auf etwas erfreulich Unerwartetes zu stoßen, aber auch mit der Möglichkeit auf etwas unerfreulich Unerwartetes. Es ist eine typische Landrasse, mit der Tendenz für eine Vielfalt innerhalb der eigenen Sorte. Dies macht einen besonderen Reiz für diesen Strain aus, die ich nun schon mehrere Sommer in den Bergen versucht habe. Ein ganz besonders positiver Aspekt dieser Sorte liegt (meiner Ansicht nach) daran, dass sie, nachdem sie am Abend konsumiert, den Körper schwer und müde werden läßt, jedoch am nächsten Tag beim Aufstehen anregend und motivieren wirkt. Für diese Wirkung, die sie bei mir erreicht, verzeihe ich ihr sogar, daß sie wirklich eine unstabile Strain im Vergleich zu so manchen stabilisierten Hybrid-Sorten ist. Diesen Effekt behält die Sorte, wenn man sie nur alle 2-3 Tage konsumiert. Für Leute, die sich am Vorabend einer grösseren Aktivität nochmals gut entspannen und den nächsten Tag so richtig motiviert angehen wollen - ist sie die perfekte Sorte! (Nachtrag) - Habe gerade die Ernte 2016 fertig verarbeitet und muß mich in Punkto Phänotypen etwas korregieren. Von einem Dreierpack Samen (World of Seeds) haben alle drei gekeimt, waren fast ident in der Größe, geringe Unterschiede im Ertrag und alle Drei sind sehr homogen in der Wirkung, die ich bereits beschrieben habe - ich denke, dass diese Sorte in letzter Zeit von der Samenbank zu mehr homogenität bearbeitet worden ist. (01.11.2016, 13:12)